سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عایق صوتی آپارتمان

 

در این مقاله می خواهیم در مورد عایق صوتی کردن آپارتمان توضیحاتی را ارائه دهیم. همانطور که می دانید اکثر جمعیت کشور ما در شهرها زندگی می کنند و دیگر خبری از جمعیت زیاد روستائیان نیست. البته بسیاری از روستاها نیز مانند قبل نیستند. دیگر خانه ها از هم جدا و با فاصله نیست. امروزه اکثر مردمان در آپارتمان زندگی می کنند. و فاصله خانه ها از هم بسیار کم شده است. به طوریکه بسیاری از منازل تنها با دیواری که دیوار مشترک می باشد، از هم جدا می شوند.

حال با این کم شدن فاصله و شهری شدن زندگی ها موضوعی که بسیار پر رنگ شده است، بحث سروصداهای مزاحم می باشد. صداهایی که آرامش شما را زمانی که خسته از سرکار می آیید و یا در روز تعطیل قصد استراحت دارید، از شما گرفته می شود. همه ما به اندازه ای نیاز به سکوت داریم. و فراهم کردن آن از نیازهای زندگی ما می باشد.

تصور کنید همسایگان پر سروصدا، صداهای بیرون از خانه، صدای آسانسور، صدای موزیک بیرون از آپارتمان و بسیاری از صداهای مزاحم که اگر چند ثانیه به آن فکر کنید، موارد زیادی از آن ها به ذهن شما خطور خواهد کرد.

صداهای مزاحم شما را چقدر مورد اذیت و آزار قرار می دهند؟

مقاومت آپارتمان شما در برابر صداهای مزاحم تا چقدر است؟

تا به حال به افزایش مقاومت منزلتان در برابر این صداها فکر کرده اید؟

در این مقاله همانطور که گفته شد قصد داریم در مورد عایق صوتی آپارتمان نکاتی را بیان کنیم.

در ابتدا نکته ای باید به آن توجه کنیم، نقاط آسیب پذیری است که باعث ورود صدا به آپارتمان شما می شود. آیا شما نقاط و مکان های آسیب پذیر منزل خود را می شناسید؟

ما در ادامه چند مورد از نقاط آسیب را مختصر بیان می کنیم، با روش های زیر تا حدی می توانید جلوی این صداها را بگیرید، اما برای رفع کامل صداها و یا گرفتن مشاوره در زمینه عایق صوتی می توانید با کارشناسان خبره ما در شرکت آرام گستر پارس تماس بگیرید. آن ها به طور و با صبر آماده پاسخگویی به شما می باشند.

درب ها

ابتدا در مورد ورود صدا از طریق درب ها صحبت می کنیم. درب ها از مهم ترین عوامل ورود صدا به منزل حساب می شوند. در اکثر موارد از درهایی استفاده می شود که به راحتی صدا از خود عبور می دهند و مقاومت مناسبی در برابر نویزها ندارند.

حال راه افزایش مقاومت درها در برابر این صداها چیست؟ اولین راه این است که درب خود را سنگین تر کنید، به طور مثال با استفاده از پتو، فوم و بسیاری دیگر از وسایل به درب منزل خود برای کاهش انتقال صدا کمک کنید، اما این موارد کامل جلوی صدا را نخواهند گرفت. برای رفع کامل صداها باید از درب خود را عایق صوتی کنید. برای شماوره در این زمینه نیز می توانید با متخصصان ما در آرام گستر پارس تماس بگیرید.

پنچره ها

مورد دوم پنجره ها هستند. پنجره ها نیز از عوامل مهم در انتقال صدا هستند. این مورد نیز اگر به آن توجه نشود و از پنجره هایی که مقاومت کمی در برابر عبور صدا دارند استفاده شود در ادامه کار باعث اذیت و آزار زیادی می شود. پنجره ها صدای بیرون از خانه را، صداهایی که از خیابان و کوچه تولید می شوند و مزاحمت زیادی دارند را وارد منزل می کند.

حال برای جلوگیری از ورود صدا به منزل از طریق پنجره ها چه کنیم؟

پنجره ها را نیز می توانیم با استفاده از پتو و پرده های ضخیم در برابر صداها مقاوم کنیم. می توانیم از برچسب ها نیز برای ضخیم کردن پنجره استفاده کنیم. اما باز راه اصلی همان عایق صوتی کردن پنجره و یا استفاده از پنجره ها مقاوم در برابر صدا می باشد.

امیدواریم در این مقاله در مورد عایق صوتی آپارتمان نکات مفیدی را بیان کرده باشیم.